Jeg har endelig kommet i gang med litt trening igjen etter mini meldte sin ankomst. Til nå har jeg trillet lange turer stort sett hver dag. Det er vinn vinn for begge siden han får seg en god lur ute i frisk luft og jeg får trimmet slappiskroppen. Det er jo ikke til å stikke under en stol at kvinnekroppen gjennomgår en liten forrandring etter å ha båret frem et lite vidunder. Jeg gikk opp nøyaktig 10kg som er det man absolutt burde legge på seg under svangerskapet med tanke på at bebien, morkaken, ekstra vann og ekstra blodmengde veier sitt. Siden mini hadde fått massevis av god næring fra mammaen sin igjennom gode fettsyrer, massevis av grønnsaker og et ellers balansert kosthold var han en stor fin krabat. Morkaken var også stor, så bare noen timer etter fødsel var jaggu 6kg forsvinnet fra kroppen. Resten har forsvinnet av seg selv siden jeg stadig sitter med puppen ute! Når 10kg forsvinner forholdsvis raskt er det ikke rart jeg ser en slappis i speilet. Sååå derfor er jeg endelig igang med herlig styrketrening og prosjekt stram-opp. Det føles heeeelt F.A.N.T.A.S.T.I.S.K og jeg får ikke skreket ut høyt nok hvor mye jeg har savnet å pushe kroppen så svetten spruter!

Tilbake til overskriften. Jeg har blitt dillet på en smoothie som er perfekt å nyte etter trening. Den er så enkel å slenge isammen, også er den så goooood! Den inneholder en god fordeling av protein, karbohydrat og fett, som er helt glimrende for en svett og litt sliten kropp. Dessuten er den søt og god noe som passer hun med søtsuget svært så godt! Hihi.Til et stort glass trenger du:
2 dl soyamelk/mandlemelk
en stor neve mandler
1 dl kald kaffe
2 never frossen banan (tilsvarer ca. 1 banan)
2 ts rått kakaopulver
1 ss Cocosa
(2-3 dråper stevia med sjokoladesmak)

Bland det hele i blenderen og kjør til en fin masse. Er du en søtmums som meg setter steviaen kronen på verket, men den er absolutt ikke en nødvendighet siden bananen er søt i seg selv. Topp gjerne smoothien med noen kakaonibs om du har. Det er så godt! Denne smoothien kan likegodt kalles restitusjonssmoothie siden kroppen får ansolutt det den trenger etter en treningsøkt. Bananen tilfører karbohydrater så glykogenlagerene i musklaturen kan fylles opp igjen, soyamelken er proteinrik og inneholder alle de såkalte essensielle aminosyrene kroppen trenger, kakaoen tilfredstiller søtbehovet og ikke minst tilfører magnesiumet du trenger og antioksidanter i fleng. Mandlene og Cocosaen tilfører gode fettsyrer og gjør smoothien mettende, også gir kaffen kroppen en liten piff da. Heeeelt perfekt altså! Ny favoritt!Den usminkede, ferdigtrente, nydusjede, en smule trette men sprudlende sunne undertegnede. Om jeg elsker smoothie da!
GOD mandag, søtiser!