SØTPOTET NACHOS

Publisert November 26, 2014 // MIDDAG // 4 Kommentarer

Hallois!
Jeg har fått meg en ny favorittrett. Jeg dåner, så godt er det faktisk! Aller helst ville jeg spist det til middag hver dag, men jeg vet variasjon er lurt så da får det bli med én gang i uken! Middagsretten jeg snakker om er denne nachosen. Jeg har helt glemt å tipse dere om herligheten. Vi har nemlig kokkelert det HVER uke nå i en liten evighet! Helt klart ny favoritt hos alle familiens tre medlemmer. 2014-11-25 19.42.422014-11-25 20.00.23Vi lager nachosen nesten akkurat på samme måte, men topper med vårløk, paprika og rødløk. Tacokrydderet lager jeg selv etter denne oppskriften, og ved siden av har vi rømme, salsa, en fargeglad salat, og mais. Denne må dere prøve snarest. Dette er nachos på sitt beste! NAM!2014-11-25 20.07.162014-11-25 20.07.43I skrivende stund er jeg på vei til London. Kjærstetur it is! Utrolig etterlengtet etter en altfor hektisk høst. Jeg legger bloggen og jobben igjen hjemme, men Instagram klarer jeg nok ikke la være å oppdatere (følg meg gjerne på: linn_sprudlendesunn).

Ha en strålende uke! Jeg skal gå bananas på Wholefoods, spise en haug av deilig fargeglad mat og nyte kjærligheten! Snakkes!

4 kommentarer to “SØTPOTET NACHOS”

  1. Lagde denne på fredag, og det jammi-jammi!
    Søtpotenene hevet denne et ekstra hakk altså 🙂
    Blir nok flere ganger på menyen denne 🙂

    Tina Fredriksen
    November 26, 2014
  2. “oppdaget” også søtpotet nachos for noen uker siden, og det har vi spist hver uke. Kjempegodt 🙂

    Kos deg i London 🙂

    Sara W
    November 26, 2014
  3. Kos deg masse på velfortjent tur!

    Hanne
    November 29, 2014
  4. hei linn! Jeg er en jente på 18 som er over middels interessert i ernæring, og som du sikkert skjønner, har jeg da ikke kunne unngått å danne meg en mening i kostholdsdebatten om fett og karbofordeling. Nå har det seg sånn at jeg virkelig tror at det anbefalte inntaket av fett burde være høyere enn 30% av daglig inntakk, jeg synes også det er vanskelig å få i seg såpass mye karbo som er anbefalt. Men hva med oss som holder på med tung styrketrening? Jeg har et dagsbehov på ca 2400 kalorier, og skulle jeg fulgt helsemyndighetenes råd, skal jeg ha 300 g karbo hver dag, spesielt ettersom jeg driver med denne type idrett. For meg er ikke lavkarbo et alternativ, men 300 g karbo??? jeg klarer kanskje å komme opp i maks 200, og resten må jeg ha fra fett og protein. hva tenker du om dette i forhold til styrketrening?

    Lisa
    November 30, 2014

Legg igjen en kommentar



Takk for at du titter innom bloggen min! Jeg heter Linn og er en sprudlende ernæringsrådgiver med bachelor i Samfunnsernæring. Jeg er eier av Sprudlende Sunn, mamma til to små luringer, og matelsker med lidenskap for naturlig og fargeglad mat! Jeg er heldig ambassadør for soma.no , naturkilden.net og familiebutikken.no. Kontakt/samarbeid: linn@sprudlendesunn.no

BLOGGARKIV