GODE KICKSTARTRESULTATER

Publisert October 20, 2017 // Uncategorized // Legg igjen en kommentar

Hei hå!
Tenk at det er nærmere 700 som har testet Kickstartmenyen vår! Det er så kult! I tillegg kan antallet nærmest dobles siden mange har kjørt opplegget sammen med mannen/kjæresten (eller øvrig husstand for den saks skyld). En av de som har testet er et sabla bra ektepar som responderte knall bra og som virkelig har fått gode resultater. Jeg tok meg en prat med de for å høste litt erfaringer som jeg har fått lov til å dele. Egentlig hadde jeg lyst til å lage en videoblogg med videointervju og det hele, men jeg kjørte fra både kamera og utstyr, så det fikk bli med intervjuet og et telefonbilde!

IMG_1988Utgangspunkt før Kickstart:
Jeg: “Hva slags utgangspunkt hadde dere før Kickstartmenyen?” 
Anne: “Vi har alltid vært litt bevisst på hva vi spiser. Jeg og mannen min trener ganske mye. I tillegg har han en fysisk jobb. Vi har ofte tatt oss en pulvershake blandet med melk til frokost for da holder magen seg stabil før trening. Skal vi ikke på trening blir det ofte yoghurt (med sukker) blandet med cottage cheese, toppet med havregryn. Til lunsj blir det ofte rundstykke eller knekkebrød og til middagen enkel mat med grønnsaker, fisk/kylling og for eksempel litt dressing. Vi spiser nesten aldri ris, pasta eller poteter.
Jeg: “Spiser dere ikke noen mellommåltider eller kveldsmat?” 
Anne: “Veldig sjeldent. Kanskje middagsrester på mannen om han trener på kvelden”. 

Resultater etter 10 dager med Kickstart:
Jeg: “Hvilke resultater fikk dere etter å ha fulgt Kickstarten i de 10 dagene?”
Anne: “Jeg gikk ned 3 kg og 3-4cm rundt midjen. Jeg følte meg flatere i magen med én gang og var aldri sulten. Mannen min gikk ned 5 kg (!!), men målte seg aldri. Vi følte oss kvikke i kropp og hode til tross for mye matlaging de dagene..”
Jeg: “Ja, synes du det var mye matprepping? Et godt kosthold krever planlegging, og det er selvsagt mye mer prepping når en skal følge noe slavisk på den måten”.
Anne: 
“Ja, jeg har aldri stått så mye på kjøkkenet noen gang! Til tider ble jeg temmelig svett i pannen. Selvom oppskriftene var enkle var det mye som skulle lages. Jeg laget all mat til både meg og mannen min. Hver dag etter middag laget jeg smoothien eller shaken vi skulle ha på kvelden, lunsjene til dagen etter og frokostsmoothiene til dagen etter. Heldige mannen min fikk alt servert. Han var jo storfornøyd!”
Jeg: “Han var jaggu heldig! Var det uvant mat og råvarer?”
Anne: “Det var mange matvarer vi ikke hadde testet før. Som kikerter, spinat og alle smoothiene. Jeg har heller ikke hatt så mye grønnsaker i kostholdet mitt tidligere. Jeg fulte planen til punkt og prikke og brukte også litt av tilleggsoppskriftene i Skattekisten. Kjeksene er vi helt dillet på enda!”
Jeg: “Kommer du til å fortsette med noe av dette?”
Anne: “Ja, jeg har økt grønnsaks-inntaket og repertoaret av grønnsaker mye. Nå lager vi gode kyllingsalater med både mango, spinat, avokado, sukkererter osv både til lunsj og middag. Vi elsker også skalldyrsalaten. Den har jeg laget fler ganger etterpå. Vi fikk oss også en skikkelig tankevekker på hvor mye mat vi kan spise. Vi har spist altfor lite mat! Jeg var aldri sulten på Kickstarten, og enkelte av rettene klarte jeg ikke spise opp en gang.”
Jeg: “Hva savnet du mest de 10 dagene?”
Anne:  “Jeg savnet kaffe. Selvom vi ikke drikker så mye mer enn 1-2 kopper”.
Jeg: “Savnet du brød eller kornmat?”
Anne: “Faktisk ikke. Det er lettvint med brød, derfor har vi lett for å ta det. Men vi savnet det ikke i det hele tatt!”
Jeg: “Har dere gått opp i vekt etter Kickstarten. For det er vel 1 mnd siden dere tok den nå?”
Anne: “Vi har faktisk holdt oss der! Enda vi har vært mye på farten, i festlig lag osv. Det er vi veldig fornøyd med! Vi har tatt av de kiloene som irriterte oss rundt magen og mer kan en jo ikke ønske seg.”
Jeg: “Hva var ulempen med menyen?”
Anne: “Det må bli at en blir litt låst til et opplegg. Vi gikk all in og fulgte til punkt og prikke. Derfor måtte vi ha ti dager hvor vi ikke hadde noen store festligheter på planen. Jeg var flink til å preppe så sånn sett gikk det veldig fint”.
Jeg: “Har du noe du vil legge til?”
Anne: “Ikke annet enn at vi er storfornøyde og at dette faktisk fungerer!”

Det er altså ingen hemmelighet at Kickstartmenyen krever mye planlegging. En er låst til et opplegg i 10 dager, men til gjengjeld lærer man jo SÅ mye på veien! Vi laget menyen fordi vi ønsket at folk flest skulle kjenne på kroppen hva et kosthold med fokus på stabilt blodsukker, uten sukker, kornmat og melkeprodukter kunne være. Målet har hele tiden vært at de skal lære så mye av egen kropp de dagene, at de bygger opp kostholdet litt annerledes etter Kickstart. Noe vi opplever at nesten alle gjør. Det er jo SÅ bra! Vi ønsker feire alle de slående bra resultatene med å gi dere som ikke har “Kickstartet” en rabattkode. Oppgi rabattkoden “SMILEFJES” og få hele 40% på menyen! Har du testet er det kanskje en fin rabattkode å gi til en du er glad i?

BESTILL MENYEN HER.

Ha en strålende bra helg!

* Rabattkoden varer frem t.o.m søndag 29/10.

Ingen kommentarer to “GODE KICKSTARTRESULTATER”

Legg igjen en kommentar

HEI!



Takk for at du titter innom bloggen min! Jeg heter Linn og er en sprudlende ernæringsrådgiver med bachelor i Samfunnsernæring. Jeg er eier av Sprudlende Sunn, mamma til to små luringer, og matelsker med lidenskap for naturlig og fargeglad mat! Jeg er heldig ambassadør for soma.no , naturkilden.net og familiebutikken.no. Kontakt/samarbeid: linn@sprudlendesunn.no

ARKIV