Hei sveis!
Er dere straks klare for en ny uke?
Denne uken har vært så hektisk. Jeg har fått kjenne på hvor viktig det er å mat-preppe. Jeg har hatt lange dager på jobb med fulle lister på klinikk, og rett videre med foredrag/kurs. Uten mat-preppingen og planlagte måltider hadde jeg aaaldri klart å ta gode valg for meg selv! Her er mine beste mat-prepp tips! Denne helgen har derfor vært ekstra rolig (eller, så rolig som den kan få bli med aktive kids i hus!) med null planer. Nå skal vi straks ut på langtur i solen, og ukesmenyen for den kommende uken er allerede klar til dere! Håper du lar deg inspirere!

UKESMENY

Mandag: Ovnsbakt økologisk laks, blomkålris (rå blomkål kjørt i foodprosessor eller raspet) med wokede grønnsaker (dilla på ferdig grønnkålmix fra Coop eller Rema) og tzatziki.

Tirsdag: Linsegryte. En veggis-favoritt som kommer på bloggen i morgen.

Onsdag: Kikertpizza. Kjapp middag, perfekt før aktiviteter. Kikertpannekake + tomatpuré/ketchup, ost, spekeskinke, løk, paprika og oregano. 10min i ovnen og Vipps! Italiensk pizza som både er snill med blodsukkeret og ekstra proteinrik. Jeg topper alltid med masse ruccola. NAM!

Torsdag: Squashsuppe. En favoritt fra Kickstartmenyen.

Fredag: Butter Chicken. Altså, TAKK for alle de fine tilbakemeldingene på denne retten. Jeg har nesten daglig fått meldinger og bilder med fine ord om denne middagen. Anbefales!

Apropos mat-prepp! Disse matmuffinsene skal jeg lage i kveld og ha i matboksen noen dager neste uke. Dessuten superkjekke å ha i fryseren!

GOD SØNDAG!
Forresten! Neste helg er jeg å finne i avslappende modus på Hankø hotell og spa. Der arrangerer de yogaweeked, og jeg skal holde foredrag lørdagen! Les mer her.