Hei hå!

Her i huset begynner vi i det små og tilvenne oss en ny hverdag. Jeg tror dette vil vare en stund, så det gjelder lage noen gode rutiner med det samme. Det er klart at det ikke alltid er lett å jobbe med barna i huset, men med kontortid når mannen er hjemme går det sånn passe. Det er generelt roligere nå siden jeg verken får vært på klinikken eller jobber med å forberede kurs/foredrag. I dag skulle egentlig min kjære hjertevenn Iselin kommet fra København, og i morgen skulle vi duret avsted med bilen full av goodiebags og mat for en nydelig Yogaweekend på Kjærnes.

I situasjoner som dette hvor hverdagen blir litt snudd på hodet er det lett at gode rutiner sklir litt ut. For kanskje har du ikke lenger tilgang til den deilige fargeglade salatbuffeten på jobb lenger? Eller kanskje mat-preppingen er vanskelig å opprettholde nå som du likevel er hjemme og i tillegg kanskje har andre enn deg selv å tenke på? Det er lett å ty til brødskiven fordi den er så lett tilgjengelig, men husk at kroppen ELSKER variasjon og farger. Blir både frokost og lunsj brød er det begrenset med grønnsaker du får inn i gapet før middagstid. Husk å prioritere deg selv, og den beste måten å gjøre det på er å opprettholde gode rutiner og mat-preppe. For deg som har boka mi finner du en haug med gode tips og oppskrifter der. Ellers er MAT-PREPP GUIDEN helt gull!

Foto: Maren Græsdal

Boka kan bestilles her

En fin aktivitet å gjøre med barna er å kokkelere mat sammen🍎🥑🥞🍌
Her kommer et knippe favoritt-oppskrifter til store og små:

Rødbetpannekaker aka Prinsessepannekaker
Monstepannekaker
Grønne vafler
Langtidshevede boller
Verdens beste havrekjeks
Peanøttkjeks
Brownie med en hemmelighet

I går laget vi forresten rødbetpannekakene i vaffelhjernet. Veldig populært hos husets små menn!!

Ønsker dere en nydelig torsdag!