Hei sveis! I dag er jeg på plass på Gressvikklinikken. Første arbeidsdag etter permisjon og det føles så himla braaa! Jeg som var redd gamle kunster var glemt. Alt ligger lagret og jeg har klart å inspirere, motivere og kommet med sprudlende sunne tips. Jeg har etter mange år med styring av egen arbeidstid OG en del måneder i babyboblen lagt til meg en vane med rolig frokosstund på morningen. Det tar jeg meg alltid tid til, selv i dag når jeg skulle i gang på klinikken forhåndsvis tidlig. Kaffe, frokost og utsikt. Snakk om perfekt morgenstund! Vi kommer til å bli bortkjemte med havutsikt fra frokostbordet, for det blir det nemlig ikke i det nye huset vårt!
2011-01-31 13.21.30En kjapp og god frokost er naturell yoghurt pimpet med litt næringsrike godsaker toppet med granola og bær. Det er så GODT! Jeg foretrekker Tyrkisk yoghurt siden smak og konsistens er helt nydelig, men vanlig naturell yoghurt er også helt fint. I yoghurten rører jeg inn 1 ss chiafrø, 1 ts kokosfett (mykt/smeltet) og 1 toppet ts lecithin.  På toppen bruker jeg 1 ss kokos sirup og masse deilig crunchy granola. Denne er fantastisk god (og må ikke kokkeleres bare på juletider). Chiafrø tilfører yoghurten er haug med næring i form av kalsium, omega 3 og proteiner, kokosfettet fyller på med gode fettsyrer og lecithinen er fin for nervetråder, hjernen og ikke minst for å forebygge brystbetennelse hos ammedamer. Perfekt sammensatt frokost!

Ha en fin tirsdag!