Vel, her kan det ikke akkurat skrytes på noen overflod av blogginnlegg. Den som sier at det å få barn er langt ifra altoppslukende kan bare gå å legge seg. Ikke bare sitter jeg  med puppen ute store deler av dagen, eller går rundt i heimen å synger Bæ bæ lille lam for fulle mugger med den nyinnflyttede lille mannen i huset på armen. Jeg har også funnet roen i meg og ligger langflat på sofean å bare ser på den fine skapningen som er så fin at jeg nesten dåner. Innimellom dette prøver jeg også å være litt husmor. Du vet, ikke la hybelkaninene bli for store, eller brødboksen for tom.
Siden jeg har lovet dere ukentlige tipsinnlegg, skal ikke denne uken være noe dårligere enn forrige. Tipset denne uken er av det spiselige slaget. Vi snakker tilbehøret som passer til alt. Nemlig, blomkålris! Blomkålrisen har vært en følgesvenn hjemme hos oss i flere år, men jeg føler ikke den har blitt lovpriset så mye som den faktisk fortjener. Ris er ikke akkurat det mest næringsrike slaget. Dessuten er det ikke vennlig med blodsukkeret heller. Blomkålris derimot er både næringsrik, blodsukkervennlig, og for ikke å snakke om smaksrikt. Det er forrøvrig sabla enkelt å tilberede også! Alt du trenger er et rivjern – og et blomkålhode såklart. Rasp blomkålen og ta – ta ris i en fei. Du kan spise den rå som den er, eller du kan tilberede den videre. Jeg og mannen i huset liker når risen er klebelig, type Yasminris aktig. Vi pleier derfor å røre risen sammen med en god slant med smør og litt parmasan. Det er SÅ godt! Faktisk laget vi verdens beste indiske gryte til middag i dag, og hva tror dere løftet retten til nye høyder? Blomkålris såklart! SuperYUM!Tenk så fint å lage en liksomris som hjelper til med å øke grønnsaksregnskapet. Genialt å lure inn i gapet på barn som ikke kaster seg over grønnsakene også forøvrig! Prøv!